Cynická svině
Cynická svině
  • 273
  • 9 414 760

Video

Alternativní medicína... co to sakra je?
zhlédnutí 41KPřed 2 měsíci
Zkrácené Zpravodajství Cynické svině
zhlédnutí 39KPřed 8 měsíci
Noční aktuality Cynické svině
zhlédnutí 28KPřed 9 měsíci
Otevřený dopis společnosti Huawei
zhlédnutí 19KPřed 9 měsíci
jedna taková ezokravina...
zhlédnutí 25KPřed 10 měsíci
Novodobá pohádka o Českých zemích
zhlédnutí 50KPřed 11 měsíci
Vánoční zpravodajství Cynické svině
zhlédnutí 38KPřed 11 měsíci

Komentáře

  • Jan Mimránek
    Jan Mimránek Před 28 minutami

    Pravda je lidský konstrukt. Tedy z lidských hlav. Tedu subjektivní, tedy založená na to co jak kdo vnímá. Nic na tom nemění to že některé veci jsou tak jasné a jednoduché že existuje jenom jeden výklad - jako algebra - a nic na tom nemění ani to že lidé se sdružují do skupin ve kterých sdílí společné názory - pravdy.

  • Martin Kinský
    Martin Kinský Před 50 minutami

    Zdravim, chtelo by to zapracovat na te teatralnosti. Je to strasne prehnane.

  • Josef Šubrt
    Josef Šubrt Před hodinou

    a teď to řekni o náboženství, nebo eko šílenství Grety kdo má pravdu.

  • Petr Zenzinger
    Petr Zenzinger Před 4 hodinami

    "Demokracie je ta nejhorší forma vlády, ale ta nejlepší jakou člověk zatím vymyslel." Aristoteles

  • Fugru
    Fugru Před 4 hodinami

    Pouze strana má pravdu

  • Eva Linnk
    Eva Linnk Před 4 hodinami

    no kez by bylo proc mazat ze

  • Eva Linnk
    Eva Linnk Před 4 hodinami

    no kez by to bylo real

  • Eva Linnk
    Eva Linnk Před 4 hodinami

    tragedie jste vy v ćr

  • Eva Linnk
    Eva Linnk Před 4 hodinami

    No ty sajes jak blb

  • Eva Linnk
    Eva Linnk Před 4 hodinami

    Co vy a Babiš a spol: vytreme zadek zas_ "DDD

    • Eva Linnk
      Eva Linnk Před 4 hodinami

      Podle hera Babiše no probllem nein?

  • Eva Linnk
    Eva Linnk Před 4 hodinami

    Boze mlady lidi videj

  • Petr Gončár
    Petr Gončár Před 5 hodinami

    Sorry, ale ne :) tento koncept mě nezaujal. Celkem mi to přišlo jako debata o hovně.

  • Martin Macháček
    Martin Macháček Před 7 hodinami

    Udělej si příště prosím trošku research, tohle je hrozný. kdykoliv zabrousíš jenom malinko do filosofie, kvantovky nebo čehokoliv odbornějšího, hrozně zkresluješ a někdy přímo kecáš hovadiny. Pragmatismus třeba fakt není to, co říkáš, že je (příklad s Bohem přímo debilní, hodně pragmatiků v Boha věřila a vzhledem k pragmatické maximě má existence Boha smysl, Peirce (ten člověk, co s pragmatismem přišel) dokonce tvrdil, že prvním pragmatikem byl Ježíš).

  • pavel novak
    pavel novak Před 7 hodinami

    pravda jsou fakta ::ovšem nežijeme v demokracii, ale v totalitě nejbohatších , a celý svět vede informační válku , hlavně světové velmoci a v čr která je vazalem, kolonií eu ,usa, německa jsou zdaleka největším šiřitelem FAKENEWS ..hybridní války , propagandy mainstream , neziskovky , kteří tu pomocí selektivní historie, vymývají mozky lidem a přepisují historii, vyvolávají nenávist vůči nepřátelům ,usa eu kolonizátorů, ....například neustále vám předhazují zločiny komunistů ALE záměrně zatajují ,že mnohem horší , či stejně a rozhodně mnohem více zločinů spáchaly DEMOkrati --diktatury kapitalistů, a bohužel jsou za ně bezstrestní ,viz světové války, irák, libye,sýrie, srbsko.... kapitalisti založili dostali k moci Hitlera a jeho NSDAP a po celou válkou banky západu švýcaři sponzorovaly hitlera , platili i puč VŘSR 1917 v rusku aby ho zlikvidovali, a založili islámský i státní terorismus, stejně tak povraždili stamiliony lidí při genocidách, při kolonizaci, další stamiliony lidí povraždili ve stovkách válek které záměrně vyvolali aby se dostali z hospodářských krizí do kterých svět dostali ,viz zločinný finanční systém , mučírny, otroctví ,koncentrááky, pokusy na lidech to vše kapitalisti prováděli daleko dřív než sami zaplatili revoluci VŘSR 1917 v rusku ****************** proto mladí nikdy nemůžou hodnotit život za socíku před rokem 1989 ..protože mají nepřátelským současným totalitním režimem pokřivený pohled

  • Grustaras
    Grustaras Před 8 hodinami

    Stejně jako že se najde skupina lidí co tvrdí že druhá světová válka začala operaci Barbarossa .

  • pavel novak
    pavel novak Před 8 hodinami

    očkování? čas 2:20 samozřejmě ,že očkování způsobuje některým dětem vážnou zdravotní újmu,jako většinou co bylo původně zatajováno je dnes reálně přiznáno a odškodnováno, viz velká část tzv, konspirací popíraných diktaturou,že? to jsi si sám dobře naběhl jak alternativa říkala lidem pravdu a mainstreal lhal, Stát má odškodnit rodiče, kterým po očkování zemře nebo vážně onemocní dítě, schválili poslanci Český stát by měl odškodňovat rodiče, jejichž dítě po povinném očkování zemře nebo bude mít vážné zdravotní potíže. Vládní návrh zákona ve středu schválila sněmovna. www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ockovani-deti-odskodneni-zakon-2019-snemovna_1911271243_ako ******************************************** Vláda chystá odškodnění při újmě po očkování dětí 29. 8. 2018, Jan Martinek, Právo Desítky lidí ročně by se mohly na stát obrátit v případě, že vláda prosadí návrh zákona o odškodňování dětí, kterým se stala újma po povinném očkování. www.novinky.cz/domaci/clanek/vlada-chysta-odskodneni-pri-ujme-po-ockovani-deti-40066940 **************************************** Stát odškodní děti s trvalými následky po očkování, navrhuje ministr 19. dubna 2018 16:27 Ministr zdravotnictví v demisi Adam Vojtěch plánuje odškodňovat děti, kterým povinné očkování způsobí závažné poškození zdraví. Pokud stát ukládá povinnost očkování, měl by podle Vojtěcha přijmout odpovědnost za případné poškození zdraví dětí. Finanční kompenzace fungují v západoevropských zemích nebo USA. Zdroj: www.idnes.cz/zpravy/domaci/ockovani-odskodneni-ministr-zdravotnictvi-adam-vojtech-deti.A180419_120129_domaci_mpl

  • pavel novak
    pavel novak Před 8 hodinami

    ahoj cynická HAVLOIDNÍ svině mám pro tebe parádní informaci USA přiznávají že 18 et v kuse šířili FAKENEWS o své okupaci afganistánu,v čr jejich fakenews šíří čt a mainstream, lhali celému světu ,tak o tom zapřemýšlej ...proč to přiznali? dnes se tak snaží ospravedlnit své spojenectví s islámskými teroristy talibanu čeští vojáci umírali zbytečně vna druhém monci světa ve válce usa , 12. prosince 2019, 00:01 - Autor: Marek Bláha / EuroZprávy.cz Zdroj: eurozpravy.cz/zahranicni/amerika/tajne-dokumenty-o-afghanske-valce-spojene-staty-jsou-v-soku.91849fdd/ tak můžeš informovat své ovečky jak byly 18 obelháváni mainstreamem čr a usaa jak při tom povraždili desetitisíce možná statisíce civilistů ,m v iráku povraždili přes milion lidí , demokraticky při vylhané zámince o zhn v iráku

  • Milan Smistik
    Milan Smistik Před 8 hodinami

    zajímavý pojednání, ale dost jsi si naběhl už třeba s tou Schrödingerovou kočkou - 1. už to jeho jméno dost podivně komolíš, haha 2. všichni co aspoň trochu rozumějí kvantové mechanice (všichni kromě Richarda Feynmana, protože ten jí bohužel nerozuměl vůbec, trochu narážka a pokus o vtip, zasvěcenci budou vědět) ti potvrdí, že právě v mikrosvětě neexistuje jen jedna pravda, ale že neexistuje žádná pravda, pouze zjednodušeně řečeno pravděpodobnost. Tzn, dokazovat příkladem kvantové fyziky to, že existuje jen jedna pravda je asi taková pitomost, jako si myslet, že náš premiér nelže a nekrade. Co jsem napsal je pravda:)

  • Miroslav Čerevik
    Miroslav Čerevik Před 9 hodinami

    Vo svete prebieha boj zloduchov a ich mimonov (prisluhovačov). Nie sú to ľudské bytosti ,ale bioroboti, čo ovládajú deti, ktoré si spievajú chclip.net/video/K0iZ2Yi-DMc/video.html a pozerajú na boj zloduchov o moc chclip.net/video/PpqWaHX2hUE/video.html Občania ČSSR a ich potomkovia boli oklamaní a uvrhnutí do nežného opojenia a neslobodného stavu plného zloduchov a ich prisluhovačov chclip.net/video/NC_g066qN9Q/video.html milujúcich banány.

  • Filistajn
    Filistajn Před 9 hodinami

    Téma očkováni je těžké, protože jeden tábor se opírá o (ne 100% podložitelná) fakta a je velmi masivně podporován společnostmi a lidmi, kteří mají strach z masové epidemie. A druhý tábor převážně vyděšených rodičů ale i kapacit v lékařství, jejichž názor je také podložen fakty, ale velmi VELMI dobře zdokumentovanými. Já sám nevím co si myslet. Nedávno jsem četl tento článek a fakta v něm uvedená jsou logické a vychází ze znalostí profesionální doktorky. Svině, mohl bys přestat jen okecávat to téma tak jako všichni a zkusit se postavit názoru profesionálního doktora, který se o to téma zajímá a jen nebleje sračky? Zajímalo by mě, jestli všechny fakta smeteš ze stolu logickými protiargumenty, nebo se ty sám nad takovou věci zamyslíš. Díky www.idnes.cz/onadnes/zdravi/rozhovor-o-negativnich-vlivech-ockovani.A130725_004650_zdravi_haa

  • Mikulas Naghulas
    Mikulas Naghulas Před 9 hodinami

    Hezky... moc hezky... Novotnej neni blbej... upřímně mma radost 👍

  • hovnoScibulačkou Cz
    hovnoScibulačkou Cz Před 9 hodinami

    Vtip: příjde takle hitler do baru a všimne si malého židovského chlapečka jak zírá do popelníku. Hitler k němu příjde a povídá: chlapče nehledáš maminku? 😂👌 pokažde když slyším tento vtip tak mám chuť umřít 👍

  • Gegor Rád jabky
    Gegor Rád jabky Před 10 hodinami

    Náš matikář by ti dal pětku za tu tvou jedinou pravdu, lol.

  • Dominik Sosna
    Dominik Sosna Před 10 hodinami

    Nemyslím si, ze aplikace “jediné faktické pravdy” je univerzální. Když to uvedu na jednoduchém příkladu mimo politiku:”hele, měli bychom vyhodit ten starý stůl” x “stůl nevyhodime, muže se ještě hodit”. Kdo má v takovém případě pravdu?

  • Albi Dartanan
    Albi Dartanan Před 10 hodinami

    Demokracia je najhoršia forma vlády - okrem všetkých ostatných, o ktoré sa občas ktosi pokúšal. (Winston Churchill)

  • zdenka vosahlova
    zdenka vosahlova Před 10 hodinami

    Jediné misto kde je legalni ukrizovani jsou v současné době Filipíny

  • Despooor Oor
    Despooor Oor Před 10 hodinami

    Takže když jeden rika, ze lahev je zelena a druhy rika, ze je plna vody tak ma pravdu jenom jeden nebo co? (vybral jsem zamerne nejjednodussi priklad, muzete si misto toho představit cokoliv) Tohle tvrzeni je picovina a do rite bych nakopal spis tebe xd

    • Despooor Oor
      Despooor Oor Před 4 hodinami

      @David Halabuk ale pravdu maji oba, to na tom nic nemění

    • David Halabuk
      David Halabuk Před 10 hodinami

      farba a obsah flaše sú dve rozdielne veci

  • Brambour Gojgurt
    Brambour Gojgurt Před 11 hodinami

    Ze svině se stal filosof.

  • Matúš Fekete
    Matúš Fekete Před 11 hodinami

    4:55 1; Zase americke cla voci Europe nie su az taka debilina. Treba sa len zamysliet nad tym, co su to DPH, dan z prijmu a ako sa lisia cez Atlantik. My tu mame vysoku DPH a nizke dane z prijmu (relativne k US). Takze europske vyrobky bez DHP su lacne a vyvozca do Ameriky si moze nechat preplatit vratky DPH - takze predava za cenu bez dane. Na druhej strane oceanu to maju naopak, tam vysoka dan z prijmu predrazuje vyrobu a z nulovej DPH dosane vyvozca spat akurat prd. 2; Cina ma silnu ochranu autorskych prav a copyrightu. Jediny problem je, ze chrani len prava registrovane v Cine. A ak sa ti nepaci mozes ist na sud... samozrejme ze cinsky. Hadaj kto vyhra?

  • Filip Bár
    Filip Bár Před 11 hodinami

    dobrá myšlenka, slabší video :/

  • Risk
    Risk Před 11 hodinami

    Rozhodne si nemyslim, ze demokracie je nejlepsi zpusob vlady, ktereho jsme schopni dosahnout. To, ze je to lepsi zpusob vlady nez ty predchozi, neznamena ze je to ten nejlepsi.

  • Jiří Cakirpaloglu
    Jiří Cakirpaloglu Před 11 hodinami

    Zdravím mé cynické prasátko :D skvělé video, až na pár nepravd :D 1) 4:50 : demokracie není nejlepší způsob vlády, kterého jsme schopni dosáhnout. To je lež. Vysvětlení : každá doba má nějaké lepší a nějaké horší zřízení. Nejde tedy říct " kterého jsme schopni dosáhnout" protože to se vyvíjí a může přijít lepší. Za dob králů, byla nejlepší monarchie ( protože to tak vládci říkali), za demokracie je nejlepší demokracie ( protože to tak demokrati říkají) 2) Vláda vědců je jen jinak uchopený způsob vlády nad lidmi. Jestli vládne politik, papež nebo vědec, výsledek bude podle mě stejný a to je bordel a útlak. Utlačování nějaké části obyvatel. Pak si člověk musí jen přát, aby člověk nepatřil do skupiny co je utlačována. Ano vědci mohou posouvat lidi kupředu, ale pokud to dělají na úkor něčeho nebo někoho jiného, je to jen další diktatura. Byť vědecká.. Jinak skvělá videa A ať se daří

  • Božena Ćížková
    Božena Ćížková Před 11 hodinami

    Některá přirovnání jsou fakt nechutná. Trochu se mírni, chlapče, nemusíš nás šokovat každé dvě vteřiny.

  • Barendol Neznámí
    Barendol Neznámí Před 11 hodinami

    Demokracie je nejlepší způsob vlády? No, záleží, jak se definuje vláda, ale myslím, že tomu tak být nemusí. A vůbec, jak si někdo může myslet, že nejlepší způsob, jak o něčem rozhodnout, je zeptat se na radu někoho, kdo o konkrétním problému ví asi tak to, že existuje? Navíc by se dalo říct, že oblíbená je politika banu a přerozdělení, která řeší problém asi stejně, jako středoškolský student písemku týden předem. Zákaz často nic neřeší, naopak bere člověku možnost, která může být v daný moment nejlepší. A přerozdělování je prvoplánové, zpomaluje rychlost bohatnutí společnosti, takže by se dalo říct, že to, co se dnes přerozdělí, pravděpodobně se vezme všem následujícím generacím (což je vlastně výrazně větší škoda).

    • Barendol Neznámí
      Barendol Neznámí Před 6 hodinami

      ​@Jan Tichavský Nemyslím si, že by se realita blížila teorii, pokud něco, tak spíš naopak teorie se blíží realitě. Nejsem si jistý ani tím, že se systém zlepšuje. Je totiž mnoho kritérií, podle kterých se něco takového dá tvrdit, a domnívám se, že jsou alespoň z části subjektivní. Informace jsou dnes mnohem snáze dostupné, také je jich výrazně víc. Úkolem většiny lidských dětí je poslouchat a přejímat od jim vnucené autority informace, které vybral někdo, kdo o nich vlastně nic neví. Neříkám, že člověk není schopen racionálního myšlení, jen si myslím, že je stále většinově založen na emocích, často i tehdy, kdy už si myslí, že to o emocích není. O nějaké romantické představě tlupy myslím nemá moc smysl se bavit. Společnost nemusí být na úkor individualismu, to nejsou věci, které musí stát proti sobě. Jedinec sám si může určit, s kým a jak bude spolupracovat. K funkční společnosti není nutné, aby do ní byli všichni nuceni silou. Často je navíc třetí strana spíš na škodu. S pluralitou názorů a způsobů to není zrovna moc slavné, obojí je omezeno. Jeden vůdce nebývá osvícen, více vůdců osvíceno být ani nemůže. Není až tak velký rozdíl mezi tím, jestli je vůdce jeden, nebo je jich tisíc, také nemusí být ani tak velký rozdíl mezi tím, jestli jsou voleni, nebo ne. Pokud budeme kráčet ve stopách ostatních, může se stát, že se vydáme špatnou cestou, v domnění, že jdeme správně. Bohužel se nedá říct, jestli je výsledek způsoben něčím jiným, nebo ne. Všechny země jsou svým způsobem stále rozvojové. Ano, firmy a státy mají větší moc, než jediný člověk, jenže dva jsou víc, než jeden. Buď mi firma své služby nenutí, pak pro mě není problém, nebo mi je nutí (silou), pak se ale dostává do konfliktu s jinýma firmama, které nechtějí, aby mi byla daná služba nucena. Služba, kterou nemá smysl provozovat pro zisk, by neměla existovat, protože o ní není zájem, to vlastně platí i pro ta základní práva. Monopol není nutně špatný, dokud je možné mu konkurovat, protože v takovém případě musí daná firma udržovat dostatečně dobré podmínky, aby se konkurence nevyplatila. Agrofert je nádherný příklad firmy, která má svou pozici díky státu. Myslím, že by to s ním tak slavné nebylo, kdyby mu stát neničil konkurenci. Myslím, že podpora malých podnikatelů, firem, etc. by neměla být placena z peněz, které byly sebrány ostatním lidem. Právě na trhu se pozná, o jaké nápady je zájem. Dotace peníze netvoří, naopak je berou, protože se část musí dát na přerozdělovací aparát. Ohledně zdravotních pojišťoven nevím, není náhodou zdravotní pojištění povinné? Konkurence škol mi přijde jako konkurence Albertů, všude seženeš prakticky totéž. V ČR jsou pro běžného člověka ve věku 6-15 let dostupné prakticky jen 3 způsoby vzdělávání, ten aktuálně běžný, Montessori (což je skoro to samé) a individuál s přezkušováním. V porovnání s tím, jaké jsou možné způsoby vzdělávání, je tohle směšně málo. Například jsou celkem známé školy, jako Sudbury Valley School, které nechávají dětem úplnou volnost, v ideálním případě včetně školní docházky, a očividně fungují, dokonce s nadprůměrnými výsledky.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 8 hodinami

      @Barendol Neznámí Samozřejmě že realita je jinde než teorie, ale myslím si že se k ní blížíme, učíme se ze svých chyb a zlepšujeme systém i jeho pravidla. Jsme vzdělaní víc než kdykoliv díve v historii, máme k dispozici skoro veškeré vědění lidstva online a úkolem každého lidského mláděte je vstřebat poznání k čemu jsme až do teď došli (doporučuju ke čtení www.sloww.co/lessons-of-history-quotes/#historyprogress a další na té stránce). Co se týče jednání, my jsme dospěli do toho okamžiku právě díky racionálnímu myšlení na úkor emocí. Jinak bychom stále skákali kolem jeskyní a byli bychom na úrovní lovců a sběračů. Díky používání rozumu se můžeme koukat na tyhle videa a vést o něm přesně tyhle diskuze z pohledu logiky, ne jen emoční výkřiky (jak je všechno špatně apod.). Samozřejmě nezapřeme svoji biologickou historii a každý z nás snadno zkratkovitě jedná na základě emocí a řízení nejstarších částí mozku, ale dokážeme to ovládat a máme nějaký řád, máme rozvinutou společnost která je víc než jen nejsilnější velitel tlupy který všem poroučel jak se mu chtělo a jak se ten den zrovna vyspal (a tudiž dělal že věděl co je pro celou vesnici nejlepší). Tedy jednáme v nějaké míře racionálně a máme nějaké svobody. Ty mají také limity a musíme si uvědomit že žijeme ve společnosti mnoha lidí, pro chod této společnosti je potřeba nějaká úroveň spolupráce na úkor individualismu a existují efektivnější způsoby řízení ve velkém měřítku než mezi pár lidmi. To jak konkrétně to dělat je samozřejmě otázka diskuze, souboje ideí, argumentů, praxe a lidi si z toho pak vyberou a volí své zástupce kteří mají prosazovat jejich názory neboli jejich pohled na to kam posunout společnost a jak má fungovat. Oproti diktatuře tu máme pluralitu názorů i způsobů, není to pouze o tom jednom vůdci který nebývá často osvícen a jen všem nařizuje co mají dělat podle jeho přesvědčení (a k jeho osobnímu prospěchu než ku prospechu většiny). Jelikož tohle se praktikuje v mnoha jiných zemích tak se zároveň můžeme podívat kolem sebe a poučit se z cizích chyb, přejmout to co podle nás evidentně funguje a co ne tak zavrhnout. To je taková konkurence na úrovni států. Jako víceméně stále rozvojová země máme výhodu že jdeme ve stopách těch co si naším vývojem prošli už dříc, můžeme se snadno inspirovat v otázkách digitalizace nebo rozvoje infrastruktury. Podle mě má stát zastupovat občany oproti firmám a jiným státům které už mají daleko větší moc než jednotlivý člověk. A má taky poskytovat služby které jednak nemá smysl provozovat pro zisk a druhak jsou základním právem na kterém jsme se jako společnost dohodli, například základní úroveň zdravotnictví nebo vzdělávání. Konkurence je dobrá až do jistého bodu a je potřeba ji udržovat zdravou, jelikož má tendenci se proměňovat v monopol (ehm, třeba Agrofert v několika oborech). Já jsem pro podporu malých podnikatelů, malých firem, podporu začinajících, startupů s inovativními myšlenkami a technologiemi. Ti velcí už podporu nepotřebují. Například máme konkurenci zdravotních pojišťoven které můžeme svobodně měnit nebo konkurenci škol které můžeme pro své děti taky svobodně vybrat. Nějak jsem nepochopil co jsou ty ilegální školy?

    • Barendol Neznámí
      Barendol Neznámí Před 9 hodinami

      @Jan Tichavský Ano, snažil jsem se to co nejvíc komprimovat. Důvodů pro a proti je celkem dost. Ano, verzí demokracie je mnoho, proto uznávám i antické demokracie jako demokracie, ačkoliv se domnívám, že většina populace tam tehdy neměla možnost být politicky aktivní. Optimální parametry jsou jedna věc, realita věc druhá. Většinová populace se moc nezajímá o politiku, což jim, mimochodem, vůbec nemám za zlé, a vůbec netuším, jak takoví lidé tvoří svou volbu. Zodpovědně odvolit je neuvěřitelně drahé a výsledný efekt je malý. Zastupitel je také jenom člověk a nikdo nemá schopnost orientovat se ve všem, byť by měl sebevětší tým. Jak jsem se již ptal, jak může někdo vědět, co je nejlepší pro někoho jiného? Můžeme se tvářit, že jednáme logicky, ale na našich rozhodnutích moc logického není, základ jsou emoce. Problém dnešních států je, že se snaží hledat jedno řešení pro všechny, ačkoliv všichni připouštějí, že lidé se různí. Navíc, ikdyby opravdu existovalo jedno optimální řešení pro všechny, o čemž ve většině případů silně pochybuju, stát je zkouší po jednom, což znamená, že dobrat se správného řešení by mu trvalo výrazně déle, než trhu, kde se řešení může zkoušet více najednou. Problémů s demokracií je celá řada, nemyslím, že by bylo vůbec možné je všechny vyjmenovat. Například: Demokracie má tendence vést lidi k nezodpovědnosti snižováním její ceny, což vede k většímu snižování ceny nezodpovědnosti s argumentem, že je potřeba chránit nezodpovědné. Jestli mám lepší systém, nevím, ale myslím, že stát by měl nechat co nejvíce prostoru trhu, kdyby to šlo měl by se stát stát firmou, tedy povolit si konkurenci. Dalo by se říct, že by se státy mohly rozpadnout do "pozemkových států". Samozřejmě, že něco takového by prakticky nešlo udělat ze dne na den, nic takového ani nechci. Spíš mi jde o to, aby se např. povolila konkurence státním školám, což neznamená jen "soukromé" školy, jaké tu máme dnes, ale i školy, které jsou ilegální. Vždyť odvětví, která se po 89 dostala do rukou trhu, začala vzkvétat a jejich úroveň se zvyšovala výrazně rychleji, než v odvětvích, která zůstala státu.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 10 hodinami

      Zdá se mi že tady popisuješ demokraci dost zjednodušeně. Navíc je víc verzí demokracie, u nás je to konkrétně zastupitelská. Vláda lidu má nějaké optimální parametru a to jsou třeba vzdělaní občané kteří se umí zodpovědně rozhodnou a volí své zastupitele, ideálně podle nějakých vizí, odbornosti svých týmů, dosažených výsledků atd. právě proto že řadový občan nemá kapacitu ani odbornost věnovat se všem aspektům vedení společnosti. Zastupitel pak ideálně má čas se věnovat své práci naplno a na specifické problémy si nechá poradit od lidí v oboru ve svém týmu. Zastupitelé na vyšších pozicích jsou pak celostátní delegáti kteří zastupují větší skupinu občanů podle svého programu a jsou legislativou a exekutivou. Rozdělení na více komor + prezident + justice pak vytváří systém protivah kde se navzájem kontrolují a mají možnost použít opravné prostředky při podezření na chybu. Je na tom zatím něco špatně, máš lepší systém? Zákaz nebo přerozdělení už jsou dost specifické prostředky a záleží spíš na zastupitelích exekutivy kteří zavádějí nějaký zákon na němž se ideálně shodli v rámci reprezentace svých voličů, kteří si to tedy přáli a proto volili někoho s jim blízkým programem.

  • Daniel Zahradník
    Daniel Zahradník Před 11 hodinami

    Oba se pletou, neboť to není ani číslo 6 a ani číslo 9, ale malé tiskací "g"

  • Barendol Neznámí
    Barendol Neznámí Před 12 hodinami

    Já jsem se spíš setkal s tvrzením, že každý z nás je tak trochu hovado. Ale myslím, že na tom něco bude.

  • Kluk z kvjetinace
    Kluk z kvjetinace Před 12 hodinami

    Tady se nabízí claim YTB revenue Martine!

  • LikeL Edits
    LikeL Edits Před 12 hodinami

    Hmm takže 3² je 9 3x3 je taky devět a když je otázka jak vypočítáme 9..

    • Barendol Neznámí
      Barendol Neznámí Před 8 hodinami

      A nejsou to jen 2 zápisy pro totéž? 3+3+3=3*3=3^2 Ale asi chápu, co tím myslíš. Odpověď je ale trochu jiná. Stejně, jako v případě 6 a 9, použitém ve videu, buď existuje nějaký další kontext, který jedno z řešení vyřazuje, nebo existuje více řešení, pak mají oba jen kus pravdy. To, že je 1 celé číslo, ještě neznamená, že 2 celé číslo být nemůže.

  • Baštík
    Baštík Před 12 hodinami

    Čus, nezkusil bys někdy natočit video ohledně výhod a nevýhod nacismu a neonacismu?

  • Lukyn Koubek
    Lukyn Koubek Před 12 hodinami

    Nějak málo vtipů o nacistech.

  • L3fT
    L3fT Před 12 hodinami

    Video na túto tému by som si užil viac bez zbytočných nadávok. Myslím že táto téma si zaslúži byť "prednášaná" klutivovane a s kľudom. Inak ale súhlasím so všetkým čo si povedal.

  • Tom Red Lion
    Tom Red Lion Před 12 hodinami

    I když s tebou souhlasím, nemám rád když někdo cpe svoje názory druhým,.... bylo by lepší dělat pouze zpravodajství,.... vyvracet, něčí mylný názor, jde pouze pomocí filozofické DEBATY,..... nemá smysl točit videa stylem, teď vám dám sežrat moudrost celého světa a jak řeknu včil, vyleze vám z řiti phytagorova věta,.... nejsi diktátor kámo

  • Robert I
    Robert I Před 12 hodinami

    Věc se stala jen jedním způsobem. Který je objektivní. Takže objektivní pravda vždy je jen jedna.

  • Filip Vodička
    Filip Vodička Před 12 hodinami

    Obrázek je lepší ilustrace, než to na první pohled vypadá. Zda je to 9, nebo 6 je věc názoru. Pravda je, že je to znak, který se používá v různé orientaci pro vyjádření čísla šest (6), nebo čísla devět (9). 😎

  • Macek
    Macek Před 12 hodinami

    Ackoliv a tebou většinou souhlasím tak tady ne. Ano mám svojí pravdu 😁. Jestli někdo řekne že Death Stranding je nudná sračka protože chodíš z bodu A do bodu B, bude to pro něj pravda a 100% se s tim ztotožňuje, pokud já řeknu že DS je zábavná variace na survival hru zasazena do originální reality, tak to bude má pravda se kterou se 100% ztotožňuji. Fakta v tomto případě jsou obě verze pravd, ačkoliv se názorově úplně rozchází. :) Ale chápu že si chtěl ukázat na ty pravdy, které fakta dokládají. No např. s očkování souhlasím ALE nemám zatím děti a mám v rodině lidi co si prožili očkování po kterém je z dítěte autista. Faktem je, že současné vakcíny jsou mnohonásobně silnější jak před 30 lety, kdy je dostávala moje generace. Kde je pravda a kde ta pravda bude za 20 let az se přijde na jiné pravdy? Jak bys to vnímal kdyby to bylo tvé dítě a zásadní rozhodnutí? Chápu tvojí pointu ale nevypíchnul si to úplně dobře...

  • Hrdina od Solferina
    Hrdina od Solferina Před 13 hodinami

    "Co je pravda?" zeptal se Pilát Pontský.

    • Robert I
      Robert I Před 11 hodinami

      Quid est veritas?

  • Filip Schmidt
    Filip Schmidt Před 13 hodinami

    Velmi dobrá fakta, pane Svině. 👍

  • Thanatoros
    Thanatoros Před 13 hodinami

    2:47 nebo starsi lidi

  • asdfjklu12345
    asdfjklu12345 Před 13 hodinami

    Jo, máš pravdu, ty máš tu svoji jedinou pravdu, Soukup má svoji jedinou pravdu, Čt má svoji jedinou pravdu, všichni jste stejní. Všichni máte pravdu a ostatní lžou. Ty si to asi neuvědomuješ, ale´jsi úplně stejný jako Soukup nebo Okamura, Prostě totéž, jen to podáváš formou, která se bohužel hodně lidem líbí. Vlastně jsi to tu už jednou říkal ve videu o youtuberech, prostě to děláš pro prachy. Všichni nám pořád něco cpete do hlavy bez ohledu na následky, hlavně když z toho něco kápne. Koukam , ze se mi vpravo nabizi Svobodne radio, to je totez, taky jedina pravda.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 10 hodinami

      @Vojrid proc Pravdu nemůžeš definovat jakkoliv. A pokud ji definuješ jinak tak už se bavíme o nečem jiném a já můžu plně pochybovat o tvých tvzeních že někdo podle tebe produkuje nepravdy. Nebo zkus nahodit konkrétní dogmatické výroky, které rozporuješ, ať se bavíme o tom samém.

    • Vojrid proc
      Vojrid proc Před 10 hodinami

      @Jan Tichavský Vydychej se a zkus to znova. Predchozi komentar je o tom, ze C. Svine svymi nepodlozenymi dogmatickymi vyroky zarazuje sam sebe do spolecnosti panu Soukupa, Okamury a dalsich, kteri produkuji hromady ne-pravdy, at uz pravdu definujes jakkoliv.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      Tady asi nechápeš definici pravdy. Jak to někdo psal je to souhlas tvrzení se skutečností. Tedy pokud nejsme schizofrenici tak skutečný stav je pouze jeden. Ale existuje několik tvrzení (spíš nekonečně mnoho) které popisují tuto skutečnost a které jsou buď pravdivé nebo nejsou. Hlavní problém je ten, že zdánlivě odporující si "jediné pravdy" popisují každá jiný kousek skutečnosti, na jiném místě nebo jiném čase. No a někteří hlásající "jediné pravdy" ani nepopisují skutečný stav věci ale jen spekulace, ničím nedoložené domněky a prachsprosté výmysly.

  • Han
    Han Před 13 hodinami

    Pravda možná je jedna, ale cesty se můžou lišit .. říkávala matikářka ,,

  • Dr. Zaius
    Dr. Zaius Před 13 hodinami

    Nechci se zastávat alternativistických blbečků, ale v tom co je pravda se bohužel pleteš. ,,Pravda či pravdivost je shoda tvrzení se skutečností" ... A opravdu existuje víc, než jen jedna pravda. Kdo nevěří ať si počte: cs.wikipedia.org/wiki/Pravda ... Nebo pokud si o sobě někdo myslí, že je moudřejší než tisíce filozofů ... TAK AŤ TO NEJDŘÍV DOKÁŽE! ;-)

    • Dr. Zaius
      Dr. Zaius Před 4 hodinami

      Cožpak o to. Porovnávání má smysl, ale musí se přitom porovnávat porovnatelné. Porovnávat hrušky s jabkama je OK, pokud člověk porovnává třeba jejich hmotnosti, nebo cukernatost a to v daném okamžiku ;-)

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      Pokud je to shoda tvrzení se skutečností pak pro jednu skutečnost jasně danou místem a časem musí nutně existovat jen jeden soubor pravdových tvrzení, tedy jedna verze skutečnosti. Spíš je problém že lidi často popisují různé stavy skutečsnoti na různých místech a časem a vzájemně to poronávají, což nemá smysl.

  • Petr Ťok
    Petr Ťok Před 13 hodinami

    Pěkné video, jen bych doplnil jednu drobnost. Vícero pravd existuje, jen musíme je správně vyhodnotit. Nechci video nikterak shazovat, spíše naopak. Ono je to ve videu sice řečeno, přesto si i věda vybere špatný směr. Dobrým příkladem je látka flogiston, která sloužila jakožto univerzální vysvětlení pro tělesnou teplotu živočichů a hoření látek. Tato teorie byla natolik oblíbená, že celé jedno století jakákoliv jiná teorie byla brána jakožto špatná. S rozvojem chemie byl objeven kyslík, vodík a souběžně s rozvojem chemie se od teorie opustilo. Neříkám, že "alternativní pravda" je pokrok a popravdě si to ani nemyslím. Já spíše podotýkám, že říci, že existuje jedna pravda bez adjektiv a všechno ostatní je žvást je nebezpečné. Kdyby se stále lpělo na flogistonu a podobných teoriích, nerozvinul by se moderní chemický průmysl, v důsledku čehož by vlastně nic nebylo. Jinými slovy, pokud se objeví někde nějaká věc, na níž existuje vícero pohledů, musí se na to člověk kriticky podívat a zapojit do toho své šedé buňky mozkové. Například si vezměte tvar naší planety. Řekněme, že máme pět vědců a ti tvrdí toto: První tvrdí, že je planeta placatá. Druhý tvrdí, že je planeta kulatá. Třetí tvrdí, že je planeta šišatá. Čtvrtý tvrdí, že je planeta kulatá, ale na pólech zploštělá. První je ignorant, který přehlíží vědecké poznatky staré minimálně 2500 let. Naopak další tři mají všichni v podstatě pravdu a je nutné jejich tvrzení správně vyhodnotit. Země má pohoří a příkopy, proto je šišatá. Odstředivé a dostředivé síly způsobily, že Země je na pólech zploštělá. Jenomže, jak víme, že je Země kulatá? Kromě měření a matematiky máme i řadu předmětů, které můžeme použít k porovnání. Jinými slovy, pokud bychom Zemi zmenšili na naše poměry a spočítali její absolutní chybu zjistíme, že je daleko menší, než u koulí, které je náš druh schopen vyrobit. Slovem na závěr bych chtěl říct pouze toto. Jedna pravda bez adjektiv je hodnocení očividných věcí (např: Je zloděj-ano/ne?), naopak vícero pravd je proto, když se daným problémem zabýváme.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      Ad 1) To není pravda ale teorie založená na dosavadním stavu poznání. Tedy v nejlepší víře popisujeme naši představu skutečnosti, což ale nemusí být pravda a tedy nepotvrzuje že je pravd více. Je pouze více domněnek jak ta pravda vypadá a jak blízko jsme se k ní dostali. Teorie není pravdou. Stejně jako kdysi lidi věřili v ether protože to vysvětlení dávalo nějaký smysl a lepší teorie nebyla k dispozici. 2) Tvrzení jsou to velmi jednoduchá a ano, může platit několik tvrzení najednou pokud nepopisují ten samý exaktní stav skutečnosti. To se opět nevylučuje s jednou pravdou. Ta tvrzení jsou pouze střípky do mozaiky této pravdy. Tedy lokálně se zem jeví placatě, globálně je kulatá a v měřítku mezi těmito extrémy je i zvrásněná. Každý popisuje jiné měřítko, jiný pohled, tedy jinou část pravdy. Konflikt o placaté zemi nastává tam kde obě strany tvrdí o zemi jako celé planetě a jejím tvaru kdy se dá dokázat fyzikálně i empiricky že země je opravdu kulatá a ne placatá. Jo a koule uíme vyrobit pkraticky pefektně kulaté až na nějaké jednotky atomů pokud si to správně pamatuju, je k tomu tady na YT několik videí, např. na Veritasium.

  • Ivča Klubko
    Ivča Klubko Před 13 hodinami

    Takže proto vypadá D1 jak vypadá... samí odpůrci očkování.... vážně asi brzy vyhynou.

  • jan krizek
    jan krizek Před 13 hodinami

    Jezisi, dekuju za tohle video. Presne to same se snazim svemu okoli vysvetlit uz roky. Konecne jim staci poslat odkaz a usetrit si hodinu zivota.

  • Gudík
    Gudík Před 13 hodinami

    Zdar Radovane. Pravda je jen jedna. Dobrá tedy. Jeden příklad. Je angličtina jednoduchá ? Moji potomci bez váhání odpoví že ano. Anglicky umí dokonale. Já po mnoha a mnoha letech znám save, load a new game. Pro mne je angličtina obdobou tortury. Tak kde je pravda?

  • Didi Cintulová
    Didi Cintulová Před 13 hodinami

    Musím přiznat, že mě při vyřčení ,,Chybovat je lidské, odpouštět je Božké'' automaticky naskočila legendární odpověď z Pošty pro tebe

  • Matěj Dražný
    Matěj Dražný Před 13 hodinami

    Myslím že je to celé kampaň 😂😂

  • Martin Doležal
    Martin Doležal Před 13 hodinami

    "jediná kočka co smrdí superpozicí a ne granulema"..1:50 TOP

  • Jan Lexa
    Jan Lexa Před 13 hodinami

    A co řešení 96, still unsolved

  • Aza Zello
    Aza Zello Před 14 hodinami

    Maestro, už pro tebe nechává ohřívat v kotli vodičku, Radovane. Bubli bubli bubli, ale vířivka to není dráhy pane...

  • Fury Fair
    Fury Fair Před 14 hodinami

    No ale pravd muze byt vic ne, kdyz je neco slozitejsiho nebo tak. To ze se vi ze to tak je a jiny rekne ze to ma vic pravd i kdyz to nema vic pravd a vi se to tak vlastne rika ze to tak neni i kdyz se vi ze to tak je ze to nema vic pravd, neco jinyyho by bylo kdyby se vedelo ze ma vic pravd v tom pripade by to tak bylo to ze je pravda o tech vice pravd no ne?:D

  • Cukřík z Bohnic
    Cukřík z Bohnic Před 14 hodinami

    Prasácké video, pane svině, mé šunky se u židle přiškvařily k podlaze

  • Gondor Freeman Cz/Sk
    Gondor Freeman Cz/Sk Před 14 hodinami

    A co ta pravda která je silnější však to je platonova úvaha ne?

    • Gondor Freeman Cz/Sk
      Gondor Freeman Cz/Sk Před 9 hodinami

      @Jan Tichavský no jelikož částečně souhlasím ale musím vytknout jednu věc za kterou otevřeně nacisty chválím a to že kurva postavili v česku dálnice plus vylepšili český průmysl (ano sice na zbrojní ale i tak ho vylepšili) a to myslím smrtelně že udělali dobře že je postavily kdyby jich nebylo tak bychom tady asi jezdili ještě na koních jak za císaře pána

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 9 hodinami

      @Gondor Freeman Cz/Sk Nacisté byli špatní protože (hromadně) masakrovali civilisty což je v rozporu s hodnotama prakticky jakékoliv moderní společnosti, snad kromě extrémů typu Severní Korea nebo Čína. Nacista se na to mohl dívat z různých úhlů podle toho jestli byl řadovým vojákem nebo velitelem a nakolik měl vymytej mozek a věřil že to fakt vyčistí rasu na perfektní lidi nebo nakolik se bál vlastního života a tak radši ovětoval ten cizí než svůj. To už je pak hledání důvodů a motivů a můžeme se bavit o tom nakolik je špatné zabít člověka, ať je to člověk "nesprávné rasy", jiný voják, nebo onen nacista a můžem o tom diskutovat ještě tejden. Obávám se že ale moc pozitivních závěrů mít nebudeme a na moje úvodní tvrzení to nebude mít vliv.

    • Gondor Freeman Cz/Sk
      Gondor Freeman Cz/Sk Před 9 hodinami

      @Jan Tichavský takže obrazně řečeno nacisté byli špatní protože to vidíme ze strany utlačovaných hhhmmm zajímalo by mně jaký pak pohled by člověk měl kdyby byl nacistou hhhhmmm

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      Pravda jako objektivní a úplný popis skutečnosti může být dost daleko od naší představy reality (což se reálně děje v našem komplexním světě) a náš stupeň poznání je často dost omezený. Jako s tou Platonovou jeskyní. Co člověk vidí a kde žije je celekem snadné zmapovat, i tak je ale dost událostí ze kterých máme pohled jen jedné strany a co teprve zprostředkované informace z jiných zemí a kontinentů, tam už těžko člověk bez delšího studia může rozhodnout co je úplná verze pravdy.

    • Jan Rychlý
      Jan Rychlý Před 13 hodinami

      Ano? A čím je silnější? Tím, že v ní více lidí věří? Haha. Váš komentář je moc neobjektivní, upřesnění by se hodilo.

  • Láska a Pravda vítězí
    Láska a Pravda vítězí Před 14 hodinami

    Ve Starém zákoně je spoustu odpuštění, např. Numeri 14, 18-20: "Hospodin je pomalý k hněvu a hojný v milosrdenství, odpouští vinu a přestoupení. Jistě však nenechá viníka bez trestu, ale navštěvuje s trestem vinu otců na synech, na třetí i čtvrté generaci. Odpusť, prosím, vinu tohoto lidu podle svého velkého milosrdenství, tak jako jsi odpouštěl tomuto lidu od Egypta až doposud. Hospodin řekl: Na tvé slovo odpouštím." U té 6 nebo 9 oba mají pravdu ze svého místa pohledu, ale nemyslím, že sto dá zobecnit, že to platí pro všechno.

  • Lattee nah
    Lattee nah Před 14 hodinami

    Anebo to není šedesát devítka, ale devadesát šestka...

  • Michal Krejbich
    Michal Krejbich Před 14 hodinami

    Zdravím, už dlouhou dobu sleduju tvoji tvorbu a umíš dobře pobavit, ale k tématu k tomuhle videu bych chtěl něco podotknout: Samotný "ty máš svoji pravdu a já mám zase svojí" nelze shrnout tak, jak to shrnuješ ty, protože to vnímáš pouze v rámci potvrzených faktů, ale já mám pocit, že to většina lidí vnímá spíše jako situace, kde se střetnout dva lidi, kteří mluví o nepotvrzených předmětech a vírách, jako například náboženství, způsob vedení života a takový věci, které jsou už v základu abstraktní. Video se mi líbí, ale i tak jsem si chtěl něco vytknout :D Obecně tvoje videa krásně shrnují to, co si část z nás myslí ale zkrátka nemáme slovní zásobu na vyjádření se, díky za tvorbu.

    • Kejtý
      Kejtý Před 11 hodinami

      To fakt není pravda, ale názor =) Normálně lidé neříkají, že mají svou pravdu na křesťanství. Jako dobrý, tady záměna nikoho neohrozí, každopádně je to super způsob, jak se nechat velmi snadno ponížit.

    • petr kříž
      petr kříž Před 12 hodinami

      Ten chlapec má pravdu

    • GLaDOS
      GLaDOS Před 12 hodinami

      Děkuji ušetřil jsi mi psaní, souhlasím. Ten problém je ve slově pravda samotném. Spousta lidí vnímá pravdu jako fakt a spousta lidí jako názor. Na názorové hladině se dají vnímat věci z jiného úhlu pohledu v návaznosti na naše zkušenosti a znalosti každý si udělá svůj názor jak prostě umí. Názor biochemika na novou nemoc bude jiný než reportéra v tv ale oba zároveň mohou mít pravdu.

  • Pavel Janík
    Pavel Janík Před 14 hodinami

    5:39 Je to KAMPAŇ!

  • Lucas Seagull
    Lucas Seagull Před 14 hodinami

    Nothing is true; everything is permitted.

  • MikyTV
    MikyTV Před 14 hodinami

    Pravda je, že je to g

  • Pat Fiš
    Pat Fiš Před 14 hodinami

    Závěr? Pravda a názor není totéž, ač bychom rádi, aby tomu tak bylo

    • L3fT
      L3fT Před 12 hodinami

      Nemyslím si že by som bol rád keby tomu tak je, pokiaľ by teda všetci nemali jeden(pravdivý) názor a to sa asi nestane.

  • Andrej Snajdr
    Andrej Snajdr Před 14 hodinami

    Hm celkem složité téma, pravda je sice jen jedna, ale kdo ji má? A protože ji nemusí mít ani jeden nebo mohou mít pouze částečnou pravdu, tudíž se každému zdá, že on má tu pravdu, pak vzniká tvrzení o více pravdách. Často se s tím setkáváte u lidí, kteří problém příliš zjednodušují, z jednoduchého pohledu se může zdát, že mají plnou pravdu, ale pokud problém rozvedete už tomu tak být nemusí. Zrovna C.Svině občas problém zjednoduší, protože ve své komplikovanosti už by nebyl vtipný, pak ale zkreslí pravdu spoustě svých diváků.

    • Andrej Snajdr
      Andrej Snajdr Před 14 hodinami

      PS: Na téma pravda byl zajímavý díl Focusu Václava Moravce, sice výběr hostů nebyl dost různorodý(názorově podobní lidé), ale i tak doporučuji ke shlédnutí.

  • fiX3n fiX3n
    fiX3n fiX3n Před 14 hodinami

    Super video jako vždy ale bylo Bi super kdyby si do toho zakomponoval ten masakr v Ostravě a přihodil k tomu nějaký vtip ve stylu: A tenhle chlápek vzal střelnou zbraň a udělal z Čech na jeden den parodii na USA. XD

    • Libor Plaček
      Libor Plaček Před 13 hodinami

      Hele zrovna ze střelby v Ostravě bych si srandu nedělal... I ve vaší obci může být člověk, kterému přepne v pale..

  • Lili :3
    Lili :3 Před 14 hodinami

    No jo no, co je rovnější než naše země? Ekg dítěte od antivax matky ;)

  • Axx Xa
    Axx Xa Před 14 hodinami

    Nedávno jsem viděla podobné téma u Martina Roty, mám stejný názor ♥️

  • Desperoro
    Desperoro Před 14 hodinami

    Problem. To že si někdo trvá na své blbosti i když mu bylo dokázáno, že nemá pravdu neznamená, že bude nějak brán. V dnešním světě se spojí s dalšími co ho podpoří v jeho blbosti

  • Jirka Hubáček
    Jirka Hubáček Před 14 hodinami

    nesouhlasím tohle video je přílíš subjektivní a po dlouho době musím říct že... komu to cpeš ?? ;-) ateisto jeden podělanej ?! :D

  • Ervin Schrodinger
    Ervin Schrodinger Před 14 hodinami

    Máme demokracii, a přesto se pravda často topí ve sr*čkách politické koreknosti. (Fakticky se některé věci nemají říkat, přesto že jsou pravda). Dávám přednost svobodě před demokracií, protože demokracie je, když 2 vlci a jedna ovce hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když se dobře vyzbrojená ovce zdrží hlasování.

  • simon konečný
    simon konečný Před 14 hodinami

    Jde o to o co de protože např. pokud jde o názorovou věc jako nejlepší zpěvák atd. Ale jinak máš jednu z pravd.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      Podle toho jak se to hodnotí a jestli jsou vůbec dána nějaká měřitelná kriteria. Jako třeba kdo je dobrý učitel? Ten kterého žáci mají nejlepší výsledky? A mají je proto že dobře učí nebo že je jen dobře připravil na ten konkrétní test anebo je hodnotí velmi mírně? Nejlepší zpěvák podle toho kolik oktáv zazpívá nebo že si sám píše texty nebo že prodal nejvíc desek, který mu ale propaguje jeho studio/vydavatel/manager? Nebo že je zrovna v mé sociální bublině oblíbený? Jako dá se hodnotit více obejktivně ale člověk se nad tím musí racionálně zamyslet a nedávat jen na první pocit protože to se pak na ničem neshodneme nebo kopírujeme tupě dav, což nás nikam neposouvá.

  • Šílená Kateřina
    Šílená Kateřina Před 14 hodinami

    Jenže pokud jedna pravda nevylučuje tu druhou, pak obě mohou být pravdy.

    • Jan Rychlý
      Jan Rychlý Před 3 hodinami

      @Ervin Schrodinger Ano, někdy prostě uznávaná pravda nemusí být pravdou. Souhlasím, že když nemáme jisté podklady, abychom našli tu vyšší pravdu (úplnou), tak si tvoříme svoji, většinou tu, na které se většina shodne, nesložitá, praktická. Problém je ten, že co se týče dobra a zla, to bychom to museli určovat s odstupem času. Však jo, ono důsledky po nějaké té době vždycky vyplujou na povrch, ale nejsou to všechny... někdy ani zdaleka. A pokud je životnost vesmíru nekonečná, pak je zřejmé, že za správné/pravdivé zvolíme to nejpodporovanější tvrzení. Asi každý ve všem hledá pravdu, ale v pocitech je pravda pouze fyzicko-chemická. A tak, máme na vše svoji pravdu, ačkoliv ta pravda se nemusí vyskytovat, zvlášť u případů, kde nemáme šanci nikdy zjistit pravdu, takže se shodnem na vlastní pravdě.. Však proč to měnit, když s tím téměř každý souhlasí, co? Pravda nesmí být lživá, jenže na emoce se nedá s matematickou logikou (samozřejmě pokud nejste cestovatel časem, který zřel důsledky jednání až do [možného] konce vesmíru, což velmi pravděpodobně nejde). Takže svět pro nás bude jedním zvětšujícím/zmenšujícím (v závislosti na vědomostech) otazníkem. Ale nebylo by na nic, kdybychom věděli vše? Ztráta motivace poznávat? Nevědomost je dar či prokletí, jde o úhel pohledu.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      Já to chápu tak že není více pravd protože je jedna pravda a to je skutečný, reálný, objektivní stav věcí (vesmíru, všeho...). Pak jsou nějaká fakta a nějaké výroky či tvrzení které mohou popisovat část stavu věcí a ty se nemusí vylučovat pokud se nedotýkají toho samého popisu pravdy, což se často stává. Ale popis jedné skutečnosti může být maximálně neúplný, nikoliv různě si odporující. Ono je to častá argumentační taktika, vybrat výtah tvrzení které podporuje moje myšlení a to co semi nehodí do krámu tak taktně zamlčím. To se pak lidi můžou hádat do krve na jedno téma ale každý mluví o něčem jiném, jiných částech popisu reality.

    • Ervin Schrodinger
      Ervin Schrodinger Před 12 hodinami

      ​@Jan Rychlý Asi záleží na tom, jak definujeme, co znamená pravda. Je to jiné, pokud pravdu definujeme jako např. SHODA tvrzení se skutečností nebo pokud je to komplexní informace o skutečnosti, kterou nutně nemusí jediné tvrzení popsat. Asi je zřejmé, jakou definici jsem použil já. Každopádně děkuji za reakci, díky které jsem si uvědomil, že jsem měl komentovat trochu pokorněji.

    • Jan Rychlý
      Jan Rychlý Před 13 hodinami

      @Ervin Schrodinger To si nemyslím. K tomu, aby jste měli pravdu nemusíte říci všechny pravdivá tvrzení na dané téma. Ale možná, že jsem špatně pochopil váš komentář, to se stává.

    • Ervin Schrodinger
      Ervin Schrodinger Před 13 hodinami

      Pleteš si pojem tvrzení a pravda. Pravda se skládá ze VŠECH pravdivích tvrzení na danou věc.

  • Pavol Schubert
    Pavol Schubert Před 15 hodinami

    Je na čase sa zobudiť. Podľa štúdie ministerstva zdravotníctva SR, väčšina zaočkovaných má nedostatočný počet protilátok a ochoreli by rovnako, ako keby neboli zaočkovaný. Dokonca v minulom mesiaci zástanci očkovania dostali na frak v priamom prenose v besede na TA3. U nás už tá očkovacia bublina praská. A to o pravde? Ak sa pozerám na hranol, môžem napríklad vidieť štvorec alebo obdĺžnik a ak poviem čo vidím, v oboch prípadoch budem mať pravdu. Jednoducho vidím štvorec. Skús mi to nejak vyvrátiť, že ten obrazec pred mojimi očami je štvorec. Mne nemusí záležať na tom, že niečo sa schováva za štvorcom. Veď to nevidím. Môžem veriť že tam je niečo, napríklad že sa tam schováva Boh, ale nemusím veriť ničomu čo nevidím. Vždy záleží len od úhlu pohľadu.

  • Radek Klabačka
    Radek Klabačka Před 15 hodinami

    Chyběla narážka na nácky :D

  • Daniel Sviderski
    Daniel Sviderski Před 15 hodinami

    líbí se mi co bylo v knize "Atlas mraků" "pravda je jen jedna, to její verze jsou lživé" schválně jestli je tu někdo kdo zná a ví ze které scény to bylo :-)

    • Alchemist
      Alchemist Před 11 hodinami

      To je tak nějak jeden z centrálních motivů Atlasu mraků, ale (nepamatuju si přesně), hádal bych Zachry a Sonmiin talisman/projekce.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      Tipuju něco se Sonmi 451 :)

  • Tomáš z Moravy
    Tomáš z Moravy Před 15 hodinami

    4:25 FAKTA VÍTĚZÍ

  • Ivo Nedved
    Ivo Nedved Před 15 hodinami

    13:30

  • Ondřej Radosta
    Ondřej Radosta Před 15 hodinami

    Více pravd by mělo být poupraveno na více názorů. Každý názor na ananas na pizzu je správný.

  • Pól
    Pól Před 15 hodinami

    Ne pravým kompromisem je 96!

  • Štěpán Hanke
    Štěpán Hanke Před 15 hodinami

    Bude zpravodajství i v neděli ?

  • Sanctus Ferrum
    Sanctus Ferrum Před 15 hodinami

    Souhlasím. Jsou jen dvě pohlaví. Přeji hezký den.

    • Sanctus Ferrum
      Sanctus Ferrum Před 10 hodinami

      @Jan Tichavský Když se přetřu na černo nejsem černoch, i když tak vypadám. Když se převleču za medvěda, nejsem medvěd. To stejné platí pro muže, který se převleče za zenu. Tato logika dá použít úplně na všechno. (Pouze bych rád podotknul, že k transexualním lidem - z může na ženu a naopak jsem velmi tolerantní.)

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 10 hodinami

      @Sanctus Ferrum Většinou to sice poznat je ale nejde to exaktně definovat. A stává se normálně že to poznat úplně nejde, stačí delší vlasy, oholená tvář a rozdíl se stírá. Když někdo chce tak se může obléct, namalovat, učesat tak že vypadá jako ten z druhého pohlaví, jak říkáš na konci. Měl by mít tuto svobodu a měl by být posuzován podle vzhledu nebo ne? Pokud se ti muž přelíčí na ženu a ty v něm poznáš ženu, budeš ho brát za ženu, je to tak? Ale podle genitálií to žena být nemusí, jenže ty jako doktor to nezkoumáš, takže co s tím? A hlavně otázka nakonec, má vůbec smysl tyhle lidi nacpávat do nějaké škatulky když se v ní oni sami necítí dobře nebo v ní být vůbec nechtějí (a myslím že to se stává i tobě akorát se nejedná o pohlaví ale o jiné škatulkování třeba na první pohled), má smysl se tím zabývat?

    • Sanctus Ferrum
      Sanctus Ferrum Před 10 hodinami

      @Jan Tichavský A abych nezapomněl to "třetí pohlaví", o kterém mluvíš je extrémně vzácná anomálie. Chyba přírody.

    • Sanctus Ferrum
      Sanctus Ferrum Před 10 hodinami

      @Jan Tichavský Může od ženy rozezná každý na první pohled. Kolikrát se ti stalo, že jsi nepoznal může od ženy? Většinou jsou to pouze výjimky, kvůli kterým rozhodně není třeba měnit společnost ani celý pohled na tuto věc. Samozřejmě pak jsou tu ti, kteří se snaží, aby poznáni nebyli. :)

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      @Sanctus Ferrum "Pohlaví je pohlaví" je nic neříkající tautologie. Asi máš namyslí pohlavní orgány a druhotné pohlavní znaky. A hlavně ten druhý aspekt se může dost lišit v rámci jedinců se stejnými či podobnými pohlavními orgány. Ale snad už jsme jako civilizace dospěli a nemusíme lidi řadit jen podle jednoho orgánu. Jak teda jasně definuješ chování lidí podle pohlaví aniž by ses jim koukal do spodního prádla? Jedni si hrajou s autíčkama, programují počítače, staví domy a druzí učí děti, starají se o pacienty, vaří a uklízí? Nebo jsme od stereotypů trochu dál a není to tak jednoznačné?

  • Britarn a Klub Mušketýrů
    Britarn a Klub Mušketýrů Před 15 hodinami

    Alternativní fakta :D

  • Tomiko Ashimura
    Tomiko Ashimura Před 15 hodinami

    Ahoj Radovane, málokrát s tebou nesouhlasím, ale tohle je poprvé, co zde píšu. Nesouhlasím s konceptem, že pravda může být jen jedna. Nevím jestli je to zrovna nejlepší přirovnání, ale napadlo mě nejrychleji. Když nějaká země kolem Izraele, řekněme třeba Egypt, započne jaderný program určený pro zbraně hromadného ničení a Izrael udělá preventivní nálet aby celý projekt zlikvidoval, kdo bude mít pravdu? Egypt, který osočí Izrael z narušení suverenity státu a útoku na cizí zem, a nebo Izrael, který bude tvrdit, že pouze bránil svou suverenitu, protože jde o bezpečnost státu Izrael a jsou si vědomi nebezpečí, které by vzniklo, kdyby nepřátelský stát mohl použít atomovou zbraň proti Izraeli? Z každé perspektivy to má smysl a ani jeden nelhali. Samozřejmě to nejde použít v každé situaci, ale také bych netvrdil, že pravda může být jen jedna. Pravda může být vskutku z více pohledů.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      To je zase pouze několik tvrzení které jsou součástí pravdy jako popisu skutečného stavu věcí. Tvrzení obou stran popisují jiný kousek této skutečnoti a nemusí být v rozporu, protože každý mluví o něčem jiném, navíc ještě pramení z nějakých subjektivních spekulací (kdo ví na co jsou ty zbraně určeny, existují vůbec, v jakém množství, fungují nebo ne atd.). Pokud se baví o tom samém jako například došlo k narušení suverenity protože podle nějakédefinice zaútočil fyzicky a doložitelně cizí stát na území státu jiného. Na tuto otázku lze potom jednoznačně odpovědět ano nebo ne. Problém je že většinou nemáme úplné informace a důkazy že k tomu došlo (byl na cizím území?, byl proveden skutečně útok?) a to zase závisí na dalších definicích a nějakých dohodách například že každý z těchto států jakožto i zbytek světa se jasně dohodnul a souhlasí že hranice vede přesně tudy a ne o kilometr dál. No a v našem komplexním světě takových exaktních otázek je spousta a dostupných faktů která to mohou bezpochybně doložit (tedy odkrýt onu jednu pravdu) naopak zase málo.

  • My name is Adel
    My name is Adel Před 15 hodinami

    Jenom taková jedna věc. Když například řeknu že Eiffelovka je vysoká a někdo mi oponuje že není, kdo z nás má pravdu? Z mého úhlu pohledu vysoká je a z toho jeho není. To znamená že když oba v našem úhlu pohledu máme pravdu, tak existuje více pravd ne?

    • alienrace 666
      alienrace 666 Před 14 hodinami

      tak řeknu, že je mi to jedno.

    • My name is Adel
      My name is Adel Před 14 hodinami

      @fermion No i kdyby, tak co se stane pokud to neudělám? Protože když říkáš že musím, ale je fyzicky možné to neudělat tak vlastně nemusím. Takže co by se dělo potom?

    • fermion
      fermion Před 14 hodinami

      Před začátkem argumentace musíš vše jasně definovat. Např. Věc je vysoká pokud je alespoň dvakrát větší objekt x. Atd.

  • Dragon
    Dragon Před 15 hodinami

    Kde jsou news z Ostravy?

  • Majky MMA
    Majky MMA Před 15 hodinami

    Mluví jak kdyby ho naprcal nadržený postižený liliput

  • Jonas Blahut
    Jonas Blahut Před 15 hodinami

    Jeho komentáře jsou jako kdyby r/rare insults byl člověk

  • Karel Nejedly
    Karel Nejedly Před 15 hodinami

    2:34 Takovej Burák v Autech 2😂

  • Babiše Do Koše
    Babiše Do Koše Před 15 hodinami

    Je jen jedna pravda a tu má náš vůdce Andrejko!

    • Zarrakas
      Zarrakas Před hodinou

      @pavel novak skoro, skoro, žádní "Neomarxisti z Bruselu" mi tam celkem chybí. A lehce Pražská kavárna taky

    • pavel novak
      pavel novak Před 8 hodinami

      kdepak tu mají havlofašisti na čt,bakalonovin, mainstreamu proto na čt odmítají dodržovat zákony o vyváženosti a beztrestně šíří své propagandistické pravdy eu , usa verze událostí,= nevyvážená nedemokratická tv , sloužící jako čistě propaganda multi-kulti, eu, usa agresí , vyváženost podle čt ve střetu zájmů, havloidní ředitel, havloidní redaktoři, havloidní moderátoři si zvou bakalohavloidní odborníky, havloidná historiky a navzájem si lžou do kapsy a prosazují svou jedinou pravdu

  • Lukáš Rolek
    Lukáš Rolek Před 15 hodinami

    Tady si dovolím, jakožto správný Sofista, ne úplně souhlasit. Samozřejmě, že na otázky typu: "Je Země kulatá?" nebo "Způsobuje očkování autismus?", jsou odpovědi jednoznačné, podložitelné vědeckým zkoumáním, tudíž se už z logiky věci na tyhle otázky koncept více pravd vztahovat ani nemůže. Na co se ale vztahovat může, jsou otázky typu: "Jakou politickou stranu je správné volit?" Tady přece musí nutně vzniknout situace, kdy občan A řekne: "Podle mě, je správné volit např. Piráty, protože [vlož logický důvod]" a naopak občan B řekne: "Podle mě je správné volit ODS, protože [opět vlož logický důvod]." Podle videa jeden z nich má pravdu a ten druhý se pouze dívá na věc špatně, aniž by o tom on sám třeba věděl. Tady se omlouvám, ale to mi hodně zavání Platónovskou filozofií. Podle toho někde musí být někdo nebo něco, co ví, kterou z těch dvou stran je správné volit a ten druhý, potažmo oba, tu odpověď, tu pravdu, akorát sami neznají. Já na tu otázku odpovědět už z podstaty věci nemůžu. Můžu jen říct, kterou z těch dvou stran je podle mě správné volit, nemůžu říct, která je univerzálně lepší. Na tohle existuje víc pohledů a ani jeden univerzálně správný, tím pádem mají oba dva svojí subjektivní pravdu. A já si uvědomuju, že tohle je docela začarovanej kruh a více méně jen věc názoru... což podle mě jen potvrzuje tu koncept více pravd, pouze ale pro malej okruh názorových otázek.

    • Couchi
      Couchi Před 13 hodinami

      @Wulfiii trochu si budu protirecit ale co otázka "jaká barva je na Duze?" zde je pravda jednoznačně více. Ikdyž napadá mě že pravda bude výjmenovaní všech barev že?

    • Wulfiii
      Wulfiii Před 14 hodinami

      @Lukáš Rolek třeba "která strana mi přinese nejvíc peněz" (Ať už to znamená menší daně nebo vyšší dávky) nebo "která strana nejvíc bojuje za přírodu". Na tohle už existuje pravda jediná (alespoň pokud se dá věřit tomu, co strana říká a co pak dělá). Otázka je to komplexní, ale pravda jediná, pokud je otázka položena správně.

    • Couchi
      Couchi Před 14 hodinami

      @Lukáš Rolek no jistě protože pro každého znamená ta otázka něco jiného - tudíš není stejná. Že je položena tak aby zněla stejně, zase tolik neznamená. Teda jen že není otázka dostatečně atomická.

    • Lukáš Rolek
      Lukáš Rolek Před 14 hodinami

      @Couchi Jak by jste to zkonkretizoval? Popravdě... když už jsme u toho... tohle je hodně věc názorů a subjektivní filozofie. Já se třeba na to můžu dívat tak, že (mluvme o téhle konkrétní otázce) neexistuje nějakým měřením stanovena odpověď, tím pádem tahle otázka zůstává předmětem úhlu pohledu. Já to vidím tak, že dokud nějaký vědec nepodloží nějaký důkazem, která z těch stran je ta správná, tak máme oba dva pravdu, založenou na našem názoru.

    • Couchi
      Couchi Před 15 hodinami

      No jo ale není tu problém spíš v definici tedy že není otázka dostatečně konkrétní? "Která politická strana je lepší?" lze rozhodnout za předpokladu že víme co znamená být lepší politická strana-definice toho bude ale bude pro každého něco jiného, proto ta odpověď bude jiná - tudíš nejde o dvě pravdy na jednu otázku ale dvě pravdy na dvě otázky.

  • Jakub Port
    Jakub Port Před 15 hodinami

    To že existuje pouze subjektivní pravda a ne pravda obecná je něco o čem například ve svých knihách odkazoval i Karel Čapek. Popisoval tam že pojmy a termíny mají vždy pevně vepsaná pravidla a vždy platí jenom v jednom kontextu. Jejich interpretace však může být různá a ovlivněná úhlem pohledu. Například práva jsou přesně daná fakta ale věci jako filosofie, literatura, psychologie.. Skvělou knížka na tohle je zrovna Hordubal. Ale jinak.. Věřím že se s pravdou se manipuluje a na mnoho otázek existuje jasná a naprostá odpověď. Třeba náboženství je lidský konstrukt vycházející z hledání naděje. A to je fakt. Hezký den jinak.

    • Jan Tichavský
      Jan Tichavský Před 11 hodinami

      @Ervin Schrodinger ANo pokud se na ten 3D objekt dívají dva lidi ze dvou stran tak to budou popisovat rozdílně a oba budou říkat pravdivá tvrzení. Spíš je problém v tom, aby se shodli že nemluví o tom samém a co je hlavní, že ani tak nemá smysl si vyzobávat kousky reality a hádat se o nich ale skutečně se věnovat tomu co je důležité a co dáva smysl a o tom se spolu bavit. Jenže tady narazíme na různé názory lidí co je vlastně důležité a který argument má smysl. Jako třeba jak utrácet peníze z veřejného rozpočtu, na to budou tisíce názorů a málokdo bude mít k dispozici nějakou komplexní a detailní analýzu která by řekla že tento názor je výhodnější pomocí meřitelných parametrů.

    • Ervin Schrodinger
      Ervin Schrodinger Před 14 hodinami

      Problém je, jak si definuješ, co je pravda. Třeba já za pravdu považuji skutečný stav věci. Pokud si pravdu představíme jako 3D objekt, musíme na ni koukat ze všech stran a musíme vědět, co je uvnitř, abychom ji znali. To, že vidím jen kousek, znamená, že ji neznám. Takže v mém pojetí existuje jen jedna pravda. Vše ostatní jsou pro mě názory, které je moderní mít na všechno, přesto že jsou často bezcenné.

  • Sol, the Juicy
    Sol, the Juicy Před 15 hodinami

    Only one truth prevails!

  • Army Sheep
    Army Sheep Před 15 hodinami

    Viz LGBT+ a neexistující pohlaví